-
-
- کیشوره و همکاران (۲۰۱۲) مقاله ای تحت عنوان “چگونه شاخصیت ویژگی نام تجاری و متوسط تعهد مصرف کننده بر تبلیغات مقایسه ای تاثیر میگذارد؟” انجام دادند که این مطالعه به بررسی خصوصیت ویژگی های محصول و نام تجاری تعهد مؤثر بر اثر از تبلیغات مقایسه ای در مقابل غیر نسبی در نگرش با نام تجاری می پردازد، در این مطالعه به بررسی به کارگیری دیدگاه از ادبیات خصوصیت و تعهد و اثرات تعهد را به نام تجاری مقایسه اثربخشی از تبلیغات مقایسه ای در مقابل غیر تطبیقیپرداخته شد. این فرضیه که (الف) هنگامی که از ویژگی زیر در نظر گرفتن معمول، در میان نام تجاری مقایسه آگاهان متعهد، آگهی غیر نسبی بیشتر است (نه بیشتر) قانع کننده از آگهی تطبیقی، (ب) هنگامی که ویژگی مورد نظر معمولی، در میان نام تجاری غیر متعهد مقایسه آگاهی، آگهی تطبیقی قانع کننده تر از یک تبلیغ غیر تطبیقی، و (ج) هنگامی که ویژگی مورد نظر غیر معمول، در میان نام تجاری غیر متعهد مقایسه آگاهی، آگهی تطبیقی است به احتمال زیاد قانع کننده تر از یک تبلیغ غیر تطبیقی، اثرگذار خواهد بود در مورد یک ویژگی معمولی ضعیف تر از. فرضیه (الف) پشتیبانی می شود در حالی که (ب) دارای پشتیبانی جهت نتایج یک تعامل سه طرفه بین تعهد مصرف کنندگان، خصوصیت ویژگی، و نوع تبلیغات است. این یافته ها مربوط به انواع مختلف از زمینه ها، از جمله بازارهای است که سطح بالایی از سهم بازار و تعهد برای رهبر بازار و همچنین بازارهای پراکنده که در آن سهم بازار و میزان تعهد پایین است.
-
-
- پراساد و دو[۱۹۱] (۲۰۰۰) در تحقیق خود نشان دادند که ارزش برند هتل را به عنوان طرز نگرش موافق و مخالف و درک هایی که ایجاد شده و باعث رزرو یک برند هتل توسط مشتری میشوند نشان دهنده ی ارزش برند میباشند (ص ۲۳ -۲۴). آن ها یک شاخص ارزش برند برای هتل ها بر اساس امتیاز دهی مشتریان به آن برند با بهره گرفتن از شاخص ها، عملکرد برند و آگاهی و شناخت از برند توسعه دادند. محققان همچنین بر این باورند که یک هتل ارزش برند قوی ای دارد هنگامی که تعداد زیادی از مشتریان نظر موافق و طرز نگرش خوبی به سمت برند هتل مذکور دارند.
- بر اساس نتایج یک تحقیق اخیر بر روی مشاوران هتل، بیلی و بال[۱۹۲] (۲۰۰۶) ارزش برند هتل را به عنوان ” ارزشی که مشتریان و صاحبان دارایی های هتل با برند هتل آن را مرتبط میسازند و تاثیر این ارتباط ها بر روی رفتار آن ها ” تعریف کردند.
تحقیقات تجربی انجام شده توسط کیم و کیم[۱۹۳] (۲۰۰۵) بر روی هتل های لوکس و رستوران های زنجیره ای به بررسی ارزش برند از دیدگاه مشتری و تاثیرات آن ها بر روی عملکرد شرکت می پردازند. این مطالعه تشکیل شده از چهار بعد از ارزش برند از دیدگاه مشتری است : اعتماد به برند، آگاهی و شناخت از برند ، کیفیت درک شده و تصویر برند . نتایج نشان میدهند که ارزش برند قوی میتواند باعث افزایش قابل توجه سودآوری و عدم وجود ارزش برند در شرکت های خدماتی میتواند باعث ایجاد ضرر و زیان به جریان نقدینگی شود. مشخصات شناسایی شده برای خدمات هتل داری به همراه رشد برجسته ی بازاریابی خدمات باعث روشن شدن اهمیت ارزش برند به عنوان یک ابزار بازاریابی و افزایش نیاز به درک و مدیریت موارد مرتبط با برند شده است. بر خلاف این ، خروجی های تحقیقات تجربی فعلی استفاده چندانی برای مدیران برند در صنعت هتل داری به منظور توسعه عملکرد برندهای آن ها ندارد. در این خصوص مکی[۱۹۴] (۲۰۰۱) به دفاع از تحقیقات تجربی
-
- – wang et al. ↑
-
- – Tylor & Goodwin ↑
-
- wang& et al ↑
-
- – Brand ↑
-
- -Coomber ↑
-
- – Malonis, Jane S.A. ↑
-
- – Trade Mark( ™ ) ↑
-
- – Sears ↑
-
- – Procter & Gamble(P&G) ↑
-
- – Ivory ↑
-
- -Camy ↑
-
- – Rowentree ↑
-
- – Kapferer ↑
-
- – Yadin ↑
-
- – American Marketing Association ↑
-
- -Kotler & Keller ↑
-
- -Kapferer ↑
-
- -Barnes ↑
-
- – Keller ↑
-
- -Crainer ↑
-
- -Pearson ↑
-
- – De Charnatony & Cottam ↑
-
- -Amber ↑
-
- -Keller ↑
-
- -Aaker ↑
-
- -Goodyear ↑
-
- -Sheth et al ↑
-
- -de Chernatony and McDonald ↑
-
- -Wolfe ↑
-
- – Doyle ↑
-
- – McDonald ; et al ↑
-
- – Jean-Noel Kapferer ↑
-
- -Bornmark, Goransson, & Svensson ↑
-
- – Product-Plus Approach ↑
-
- – Holistic Perspective ↑
-
- -Kotler ↑
-
- – Wood ↑
-
- – Davis & Dunn ↑
-
- – Brand Equity ↑
-
- – Sears ↑
-
- – IBM ↑
-
- – Cadillac ↑
-
- -Keller ↑
-
- -Aaker ↑
-
- – Aaker & joachimsthaler ↑
-
- – Aaker ↑
-
- – Trademark ↑
-
- -Upshaw ↑
-
- – Marketing Science ↑
-
- – Lassar ↑
-
- – Srivastava and Shocker ↑
-
- – Lassar etal ↑
-
- – Louviere and Johnson ↑
-
- – Yovovich ↑
-
- – Sharkey ↑
-
- – MacLachlan and Mulhern ↑
-
- -Mayer ↑
-
- – Keller ↑
-
- – Recall ↑
-
- – Recognition ↑
-
- – Network memory model ↑
-
- – Beil ↑
-
- – Excitement ↑
-
- – Fun ↑
-
- – Innovation ↑
-
- -Yi Lin ↑
-
- – Wang ↑
-
- -Performance ↑
-
- – Perceived value ↑
-
- – Trustworthiness ↑
-
- – Attachment ↑
-
- – Martin and Brown ↑
-
- – Van Osselaer ↑
-
- – Zeithaml ↑
-
- – Wood ↑
-
- – Identification/ attachment ↑
-
- – Faircloth ↑
-
- – Volunteers and Donors ↑
-
- – Brand Personality ↑
-
- – Brand Image ↑